onsdag den 6. februar 2013

Saft med god samvittighed




Her i huset er vi ikke de store forbrugere af søde drikkevarer som sodavand, juice og saftevand. For jeg må indrømme, at jeg egentlig synes, at det er lidt spild af kalorier. Så vil jeg langt hellere ofre kalorierne på en lækker kage! Men om sommeren især, synes jeg nu, at det kan være meget lækkert at slukke tørsten med noget andet end vand. Derfor sagde jeg også ja tak til at få tilsendt saft fra Fun, som har lavet et nyt sortiment af saft uden sukker eller kunstige sødestoffer. I stedet er saften sødet med udtræk fra steviaplanten, og indeholder således næsten ingen kalorier.

Umiddelbart lyder det jo ideelt, og også smagsvarianterne er lidt mere raffinerede, end man ellers ser det ved "traditionel" saftevand. Jeg må dog indrømme, at hverken jeg eller kæresten klappede i hænderne efter at have smag dem. Smagen er næsten lidt for sød og en anelse kunstig. Alligevel synes jeg rimelig godt om versionen med jordbær/guabana, som jeg forestiller mig vil være ret lækker tilsat danskvand. Det tilføjer måske lige den syrlighed og friskhed, som jeg savner.

Dette indlæg er sponsoreret, men meningerne er fuldkommen mine egne.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar

Tak fordi du giver dig tid til at skrive en kommentar - Den vil blive læst og værdsat (: